Pandemi döneminde hepimiz evde daha fazla vakit geçirmeye başladık. Bu da bazı sektörlerde düşüşe sebep olurken bazı sektörlerin de pazar payını artırmasına ve firmaların satışlarını katlamasına neden oldu. İşte bu şanslı sektörlerden birisi de ‘boya sektörü’. Özellikle hobi boyalarına (sprey boya vb.) olan talep, bu süreçte arttı.

Tüketiciler artık zararlı kimyasallar içermeyen ürünleri tercih etme eğiliminde. Evde insanların dekorasyon işlerine merak salmasından dolayı içeriği daha temiz olan boyalara ilgi oldukça artmıştır. Kimi zaman boş vakitleri değerlendirme ve stres atma aracı olurken, kimi zamanda evdeki mobilyaları daha kullanışlı hale getirmek için dekorasyon ve onarım işlerine yardımcı araç oldu.

Boya Sanayicileri Derneği (BOSAD) Başkanı Akın Akçalı, hobi- sanat pazarında hızlı yükseliş trendi olduğunu belirtmiştir.

Tüketici tercihlerinin değişmesiyle birlikte bu anti bakteriyel boyalar son 10 yılın en büyük cirosunu yaptı. Bu durumda sektörün gelişmesine ve büyümesine önemli katkı sağladı. 2020 yılını miktar bazında yaklaşık % 28’lik büyümeyle tamamlayan boya sektörü, ciro bazında ise %35’lik sıçrama yakalamış. Uzmanlar tarafından ilerleyen dönemde sektörün su bazlı ürünlere kayacağı düşünülüyor.

İstatistiklere göre Türkiye’de renk tercihleri ağırlıklı olarak; pastel tonlar, kırık beyaz, gri ve toprak tonları olduğu görülmektedir.

Hangi sektörde olursa olsun tüketiciler günümüzde sağlıklı olanı tercih etmekte ve ürünlerin içeriklerini takip etmektedir. Bilinçli tüketim sayesinde kaliteli ürünler artacak, piyasa dengesi oluşacaktır.

Kaynak: Ekonomist 2021/16

Kurumsal Gelişim Müdürlüğü