Antalya Ticaret ve Sanayi Odası 40.Grup (Sigortacılık) Meslek Komitesi’nin Aralık ayı olağan toplantısında; Konut ve yangın sigortalarında bina sigorta bedelinin hesaplanması konusu ele alındı. Komite üyeleri, binanın brüt metre karesi ile her yıl Bayındırlık Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayımlanan inşaat birim metrekare maliyet bedelinin çarpılması ile hesaplanan bedelin bina değeri olarak yazıldığını, bazı sigorta şirketlerinin bu hesaplamaya dikkat ettiğini, bazılarının ise dikkate almadığını ve bina bedellerinin manuel – elle beyana dayalı ya da kendi uygulamalarına göre sisteme girilmesine müsaade edildiğini ifade etti.

Komite üyeleri, bu durumun hasar anında sorunlar ortaya çıkardığını, özellikle eksperler ve sigorta şirketlerinde farklı uygulamaların kullanılmasının, eksik sigorta öne sürülerek hasar ödemelerinde mağduriyetler yaşattığını, bu gibi olumsuzlukların önüne geçmek ve sigorta uygulamalarında şirketler arasında birliktelik sağlamak adına tıpkı Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından yayımlanan araç kasko değer listesi gibi bir listenin hazırlanarak sigorta şirketlerinin en az bu listede yer alan bina inşaat birim maliyet bedellerini baz almalarının sağlanması gerektiğini dile getirdi. Bahse konu önerinin TOBB Sigortacılık Müdürlüğü’ne yazılı olarak iletilmesi hususunun Yönetim kuruluna sunulmasına karar verildi.

Komite üyeleri, son zamanlarda KVKK gereği sigortalı müşterilerine yaptığı sigorta poliçeleri sebebiyle bilgilendirme yapma yükümlülüğünün büyük önem kazandığını, sigortalı müşterilerinin çoğunluğuna bilgilendirme formlarını fiilen imzalatamadıklarından olası bir hasar ve olumsuzluk anında bu durumun acenteler için çok büyük hukuki sorunlar ortaya çıkardığını dile getirdi.

Komite, poliçe içeriklerinin detaylı açıklanması sebebiyle onlarca sayfadan oluştuğunu, çıktı alınması durumunda sayfalarca kağıt harcandığından israfa ve büro maliyetlerinin artmasına sebep olduğunu, hem bilgilendirme yükümlüğünün yerine getirilmesi hem kağıt ve zaman israfının önüne geçilmesi, hem de büro masraflarının azalması açısından sigortalılara bilgilendirmenin e-devlet üzerinden yapılmasının sağlanması ve e-poliçe sistemine geçilerek müşterilere e-poliçe gönderilmesinin sağlanması gerektiğini ifade etti. Önerinin TOBB Sigortacılık Müdürlüğü’ne yazılı olarak iletilmesi hususunun Yönetim kuruluna sunulmasına karar verildi.

ATSO Yönetim Kurulu, komitenin önerileriyle ilgili gerekli girişimleri başlattı.