Antalya Kongre Bürosunun 2020 yılı için hazırladığı ‘Meeting & Incentive Planner Guide’ kataloğunun tanıtımı yapıldı. Katalogda tema olarak bu yıl ‘Hadrian Gate(Üç Kapılar)’ yer aldı.
Antalya’nın en önemli alternatif turizm çeşitlerinden kongre turizminin tanıtımı ve geliştirilmesi amacıyla Antalya Kongre Bürosu tarafından hazırlanan ‘Meeting & Incentive Planner Guide’ kataloğu tanıtıldı. Tanıtım kataloğun tema resmi olan Hadrian Kapısı(Üç Kapılar) önünde gerçekleştirildi. Tanıtıma, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ATSO) ve Antalya Kongre Bürosu Başkanı Davut Çetin, Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş,  Antalya Kongre Bürosu Başkan Yardımcısı Yeliz Gül Ege ve üyeler katıldı.


Kongre Bürosu Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, kongre bürosunun katıldığı tüm fuarlarda kentin tanıtımını yaptığını ve bu kataloglarında o fuarlar için hazırlandığını belirtti. Turizmin çeşitlendirilmesinin altını bir kez daha çizen Davut Çetin, en önemli turizm ayaklarından birinin kongre turizmi olduğunu kaydetti.

Antalya’nın Türkiye’nin en önemli kongre merkezi olduğunu vurgulayan Başkan Davut Çetin, “Elimizde 220 bin koltuk kapasitesi var. Antalya yapılabilecek her türlü kongreye aday. 2016’daki düşüşün ardından hızlı bir toparlanmaya girdik. Önümüzdeki yıl bu sayı daha da yukarıya kadar gidecek. Turizm rakamları açıklandı 15 milyon 644 bin turist geldi. Bu gerçek rakam değil bunun üzerine,1-1,5 milyon daha koymalıyız. Çünkü iç hatlar ve transferle gelenler var. Giden kongrelerin, geri dönmesi için çalışmalarımız devam ediyor. Kamu kongreleri halen devam ediyor. Bize yurt dışından gelen büyük kongrelere ihtiyacımız var. O nedenle bu tanıtım faydalı olacaktı. Antalya’nın potansiyelini herkesin iyi anlaması gerekir” dedi.

Başkan Davut Çetin’in yanı sıra katalog hakkında bilgiler paylaşan Antalya Kongre Bürosu Başkan Yardımcısı Yeliz Gül Ege de Antalya’nın kongre turizminde geldiği noktanın sevindirici olduğunu ifade etti.

Toplantıda daha sonra söz alan Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş ise kongre turizminin turizmi 12 aya yaymak için çok önemli olduğunu söyledi. Antalya’nın yaz aylarında büyük bir doluluk oranına sahip olduğunu ifade eden Ateş, “Geri kalan dönemlerde ise turizmi çeşitlendirerek turizmi 12 yaymak gerekli. Bu hem kent ekonomisine hem de istihdama büyük etki yaratır” dedi.