Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), inovasyon odaklı çalışmaları kapsamında 30 yıldır aralıksız yayımlanan kurumsal dergisi ATSO Vizyon’u bundan böyle internet ortamında haber portalı olarak yayınlayacak.

ATSO Başkanı Davut Çetin, Oda’nın üyelerle iletişimde en etkili yayınlarında biri olan ve her sayısı 15 bin adet basılıp dağıtılan ATSO Vizyon’un bundan böyle atsovizyon.org.tr internet adresinde Antalya’nın ekonomi portalı işlevi üstleneceğini söyledi.

Başkan Davut Çetin, atsovizyon.org.tr de, ATSO haberlerinin yanı sıra, Oda üyelerine yönelik duyurular, haberler, röportajlar, Antalya ekonomisiyle ilgili veriler ve özel konulu dosyaların yer alacağını kaydetti.

ATSO’nun 2018-2020 çalışma döneminin temasını da “Antalya 4.0” olarak ilan ettiğini belirten Davut Çetin, “dijitalleşen dünyada, üyelerimizle daha hızlı ve etkin iletişim sağlamak amacıyla Oda süreçlerimizi de dijitalleştiriyoruz. Türkiye’nin aynı zamanda ilk dijital odası olarak üyelerimize sadece geçen yıl 20 bini aşkın e-belge verdik. Yani 20 bini aşkın işlem Odaya gelmeden internet üzerinden yapıldı. E-ATSO ile ilk adımını attığımız dijitalleşme sürecinde şimdi de Odamızın kesintisiz 30 yıldır yayınlanan kurumsal dergisi ATSO Vizyon’un dergi şeklinde basımını sonlandırarak, tamamen internet ortamında yayımlama kararı aldık. Bu yolla üyelerimize daha hızlı ve güçlü iletişim kuracağımızı düşünüyoruz. Üyelerimiz artık ATSO Vizyon’da 1-2 ay önceki haberleri değil, en yeni gelişmeleri, anında, “tek bir tıkla” izleme imkânına sahip olacaklar” dedi.

ATSO Vizyon’un son sayısı.

 

Davut Çetin derginin son baş yazısından konuyla ilgili şunları kaydetti;

“Çağ değiştiren teknolojiler günlük hayatımıza çoktan girmiş durumda. Türkiye’de sosyal medya kullanan kişi sayısı 50 milyonun üzerine çıktı, aktif sosyal medya kullanım oranı %63 ile dünya ortalamasını bir hayli aştı.  Yenilik yapmayan ülke, kent, kurum, şirket, hatta bireyler hızla geri kalıyor. Bu nedenle Oda olarak 2017 yılını inovasyon yılı ilan etmiş, Türkiye’de “Dijital Oda” yapılanmasına en hızlı ve en kapsamlı geçen Oda olmuştuk. İnovasyon yılı etkinliklerimizi bir adım öteye taşıyor ve ATSO İnovasyon Merkezi’ni kuruyoruz. E-Oda yapılanmamızı bir adım daha ileri götürüyor ve Mobil-ATSO projesini başlatıyoruz.  Artık e-oda işlemleri akıllı cep telefonlarıyla çok daha kolay biçimde yapılacak. Böylece üyelerimize hem daha fazla zaman kazandırmış hem de belgelendirme maliyeti anlamında tasarruf sağlamış olacağız.

Odamızın dijital dönüşümünde yeni bir adım ise ATSOVİZYON’un artık tamamen dijitalleşmesi olacaktır. Bundan böyle dergimiz internette yayında olacak; atsovizyon.org.tr, odamızın ekonomi portalına dönüşecektir.  Vizyon Dergisi, 30 yıldan bu yana yayınlanmıştır. Geleneği yaşatmak için, sosyal medya ile anlık haber akışının olduğu günümüzde bir veya iki ay önce gerçekleşmiş etkinlikleri dergiyle duyurmaya çalıştık. Fakat artık üyelerimizin büyük çoğunluğuna dergi yoluyla erişim mümkün olamıyor. Bu nedenle internet yayıncılığıyla daha hızlı, daha kapsamlı bir iletişim gerçekleştireceğiz. Uzun yıllar boyunca basılı dergiye alışmış insanlar olarak bu değişimin kararını vermek kolay olmadı. Diğer taraftan, dijital dünyada en önemli konular bile bir an dikkat çekip, sonra unutuluyor ve gerçek bilgiye sahip olmak zorlaşıyor. Okuma alışkanlığını kaybediyoruz, hatta gençlik sadece sosyal medya mesajlarıyla yetinmeye başladı. Bu gerçeğe rağmen çağın teknolojik dönüşümüne karşı koymak mümkün olmuyor. Ümit ediyorum ki, atsovizyon.org.tr ile daha fazla bilgi üreterek, daha iyi hizmet verebileceğiz.

Son basılı dergimizde yer alan “Antalya Dijital Hafızası” projemiz, “Gelecekte Ticaret Trendleri” konuları aslında dijital dönüşüme nasıl geçtiğimizi daha iyi ortaya koymaktadır.”

Basılı yayının yerini internet ortamına bırakması kararının alınmasında ATSO yönetiminin çevre duyarlılığının da payı olduğunu kaydeden Davut Çetin, ATSO Vizyon’un internete taşınmasıyla her yıl yüzlerce ağaç kesilmekten kurtulacak” ifadesini kullandı.

 

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın kurumsal yayın organı ATSO Vizyon tam 30 yıldır aralıksız olarak yayınlanıyordu.