ATSO 35.Grup (Taşımacılık) Meslek Komitesi, Şubat ayı olağan toplantısını elektronik ortamda gerçekleştirdi.

Sektörel konularda değerlendirmelerde bulunan Komite üyeleri, servis taşımacılığı sektöründe şahıs veya firma adına kayıtlı araçların servis şoförleri tarafından kullanıldığını ifade ederek, trafik cezalarının plaka üzerinden araç sahiplerine kesilmesinin servis taşımacılığı sektörü için çok ciddi bir sorun olduğunu bildirdi.

Araç kiralama şirketlerinin kiralama kayıtlarının veri girişlerini online olarak yapmaları amacı ile Kiralık Araç Bildirim Sistemi (KABİS) projesinin 03.10.2015 tarihinde Emniyet Genel Müdürlüğü Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığınca hazırlanarak kullanıma açıldığını hatırlatan Komite üyeleri, bahse konu uygulama sayesinde araç kiralayan kişi tarafından işlenen trafik cezalarının da aracı kiralayan kişi tarafından ödendiğini belirtti.

KABİS ile sistemin kullanıcısı olan araç kiralama şirketlerinin sorumlu işleticileri ve yöneticilerinin, kiralanan araç bilgileri ile aracı kiralayanların kimlik bilgilerini Emniyet Genel Müdürlüğüne elektronik ortamda anlık olarak bildirdikleri dile getirildi.

Bahse konu uygulamaya aracın plakası, rengi ve modeli gibi bilgilerin yanı sıra, aracı kiralayanın kimlik bilgilerinin de girildiğini ifade eden sektör temsilcileri, servis taşımacılığı faaliyetinde bulunan işletmelerin bünyesinde çalışan servis şoförleri tarafından yapılan trafik kazalarının cezalarını işletme sahiplerinin ödemesini engellemek için KABİS benzeri bir uygulamanın servis taşımacılığı sektörü için de geliştirilmesi önerisinde bulundu. Önerinin TOBB aracılığı ile T.C. İçişleri Bakanlığı’na iletilmesi konusunun Yönetim Kuruluna sunulmasına karar verildi.

Trafik Sigortası Ödemeleri ve Sigorta Poliçeleri Pandemi Dönemi İçin Dondurulsun

Toplantıda ayrıca, Karayolları Trafik Kanunu’na göre Türkiye’de her türlü motorlu taşıt sahibinin zorunlu trafik sigortası yaptırmakla yükümlü olduğu, yaptırılmazsa da araçlarının bağlandığı hatırlatıldı. Ticari araçlarda, yapılan işin özelliği gereği trafik sigortası fiyatlarının daha yüksek olduğunu belirten Komite üyeleri, pandemi döneminde okulların yüz yüze eğitime kapatılması, işyerlerinin üretime ve çalışmaya ara vermeleri gibi sebeplerle okullara öğrenci, fabrika ve işletmelere de personel taşımacılığı faaliyetini yapan işletmelerin ekonomik açıdan büyük mağduriyetler yaşadıklarını dile getirdi.

Kanunen zorunlu olan, yapılmadığı takdirde aracın trafikten men edilip otoparka çekilmesine ve daha büyük maddi kayıplara sebep olacak olan trafik sigortası ödemelerinin ve zorunlu olmayan Kasko, İMM gibi sigorta poliçelerinin özellikle pandemi dönemi için dondurulması yönünde bir çalışma yapılması, yapılan çalışma sonucunda da bu uygulamanın sürekli olarak aktif bir şekilde çalışmayan araçların ilgili poliçelerinin dondurulması ve çalışmanın yasallaştırılması önerisinde bulunuldu.

Ayrıca, salgın sürecinden bu yana kontak açamadığı için işsiz ve gelirsiz kalan işletmelere mali yönden destek olunması gerektiği ifade edilirken, bahse konu önerilerin TOBB aracılığı ile T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’na iletilmesi konusunun Yönetim Kuruluna sunulmasına karar verildi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu, komitenin önerileriyle ilgili gerekli girişimleri başlattı.