ATSO 40.Grup (Sigortacılık) Meslek Komitesi’nin elektronik ortamda gerçekleşen Aralık ayı olağan toplantısında, komiteye gelen sektörel konular değerlendirildi.

Komite üyeleri tarafından,14 Mayıs 2015 tarih ve 29355 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları tebliğinin A.5. Kapsama Giren Teminat Türleri maddesinin b) bendinde “Sağlık Giderleri Teminatı: Üçüncü kişinin trafik kazası dolayısıyla bedenen eski haline dönmesini teminen protez organ bedelleri de dahil olmak üzere yapılan tüm tedavi giderlerini içeren teminattır. Kaza nedeniyle mağdurun tedavisine başlanmasından itibaren mağdurun sürekli sakatlık raporu alana kadar tedavi süresince ortaya çıkan bakıcı giderleri, tedaviyle ilgili diğer giderler ile trafik kazası nedeniyle çalışma gücünün kısmen veya tamamen azalmasına bağlı giderler sağlık gideri teminatı kapsamındadır. Sağlık giderleri teminatı Sosyal Güvenlik Kurumunun sorumluluğunda olup ilgili teminat dolayısıyla sigorta şirketinin ve Güvence Hesabının sorumluluğu 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 98 inci maddesi hükmü gereğince sona ermiştir.” hükmünün yer aldığı hatırlatıldı.

Söz konusu yasal düzenleme ile artık özellikle yaralamalı trafik kazaları neticesinde hastane masrafları ile ilgili ödemelerinin SGK tarafından yapılmasının sigorta sektörü açısından son derece önemli bir gelişme olduğu, ancak yaralanma neticesinde belli bir süre çalışamayan yaralılara SGK tarafından yapılan geçici iş göremezlik ödemelerinin daha sonraki süreçte SGK tarafından dava açılarak yaralanmaya sebebiyet veren sigortalıdan talep edildiği, ödemeyenlere de icra takibi yapıldığı ve bu durumun da davalı sigortalıyı mağdur ettiği belirtildi. Oysa, iş göremezlik ödemelerinin aynı kazayla ilgili bir argüman olduğu ve tedavi masraflarının devamı niteliğinde olduğu dile getirildi.

Söz konusu mağduriyetin giderilmesi için Devletin zorunlu trafik sigortalarından almış olduğu pay eğer yetmiyor ise yükseltilerek SGK tarafından yapılan iş göremezlik ödemelerinin karşılanması önerildi.

Komite üyeleri, yukarıda belirtilen görüş ve önerinin TOBB aracılığıyla T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı ile T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na iletilmesi konusunun Yönetim Kuruluna sunulmasına karar verdi.

Komite üyeleri tarafından, mesleki sorumluluk sigortası poliçelerinin kişilerin ve/veya kurumların kendileri ve gözetiminde bulunan kişilerin ihmallerinden ve kusurlarından kaynaklı olarak çalışanlarına, 3.şahıslara, müşterilerine, çevreye, resmi kurumlara, komşularına verecekleri maddi ve bedeni zararları tazmin eden poliçeler olduğu, mesleki sorunluluk sigortalarının toplum sağlığı ve güvenliği açısından son derece önemli olduğu ifade edildi.

Özellikle bazı meslek dallarında mesleki sorumluluk sigortası ve poliçelerinin zorunlu hale getirilmesi gerekliği vurgulandı. Bu bağlamda, Hekim Mesleki Sorunluluk sigortasının zorunlu olması gibi Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası, Mali Müşavir Mesleki Sorumluluk Sigortası, Mimar ve Mühendis (Tüm mühendislikler) Mesleki Sorumluluk Sigortası, Veteriner Mesleki Sorumluluk Sigortası, Müteahhit Mesleki Sorumluluk Sigortası ve Yapı Denetim Mesleki Sorumluluk Sigortalarının da zorunlu hale getirilmesi için bir yasal düzenleme yapılması önerildi.

Komite önerilerin değerlendirilmesi ve gerekli girişimlerde bulunulması maksadıyla konunun TOBB Sigortacılık Müdürlüğü’ne iletilmesi hususunun Yönetim Kuruluna sunulmasına karar verildi.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu, komitenin önerileriyle ilgili gerekli girişimleri başlattı.